Interview sa pobjednicom nedavno održane manifestacije Europe future fashion

Mlada splitska dizajnerica Katarina Cvitković prije desetak je dana na Europe future fashionu u Splitu odlukom stručnog žirija osvojila prvo mjesto u kategoriji „mladi dizajner“,a samim time i glavnu nagradu-sudjelovanje na Charlotte International fashion weeku u Sjevernoj Karolini i Plitzs NYC fashion weeku u New Yorku.
Osim što je stilom,krojem te izvedbom oduševila žiri i osvojila vrijednu nagradu koja joj može otvoriti mnoga vrata u svijetu mode,postala je i prva Hrvatica koja će svoju kolekciju predstaviti na ovim modnim događanjima.
Katarina nam u interviewu otkriva sve o svojim dojmovima,modnim počecima,ali i o pripremama za predstavljanje u Americi koje je zakazano već za sredinu rujna ove godine. 

Sada, kada su se dojmovi slegli,jeste li zadovoljni predstavljenom kolekcijom i reakcijom publike?
Da,jako sam zadovolja reakcijama publike. Budući da sam dosta samokritična uvijek gledam što treba popraviti, doraditi, promijeniti… Ali sveukupni dojam je bio zadovoljavajući. Mislim da mogu stati iza ovoga.  
  
Jeste li očekivali nagradu obzirom da vam je ovo prva samostalna kolekcija,a ujedno i prvo predstavljanje nakon povratka iz Milana u rodni Split?
Iskreno,niti u jednom trenutku nisam razmišljala o nagradi. Dok sam radila na kolekciji razmišljala sam kako ta kolekcija treba biti nešto što me predstavlja i što izlazi iz mene. Željela sam napraviti nešto s čim ću se predstaviti ljudima i vidjeti njihovu reakciju. Međutim,reakcija je bila više nego dobra..

Što vam je poslužilo kao inspiracija za pobjedničku kolekciju na Europe future fashionu?
Budući da sam na kolekciji radila u vrijeme najvećih vrućina (kada sam željela biti na moru, a nisam mogla) odlučila sam zaroniti,barem u svom imaginarnom svijetu.
Tako su me inspirirali koraljini vrtovi… Sva ta isprepletenost boja,oblika i nabora koje sam aplicirala na odjeću u vidu „žabica“ ili pak cvijetnih lavoracija. Igrala sam se ručno rađenim detaljima.
Krojevi su prozračni,lepršavi,široki. Kao stvoreni za svakodnevnu jurnjavu gradom.

Nakon povratka u Split registrirali ste vlastiti modni brand „Karin“. Planirate li osim linijom odjeće,još proširiti brand?
Naravno. Želim kreirati liniju torbi. To me oduvijek zanimalo i počela sam pripremati  kolekciju za Ameriku, kao popratni accessori.
Oduvijek sam ih kreirala, ali sada bih željela s tim krenuti malo ozbiljnije, što naravno zahtijeva odredeno vrijeme i proces.

Kako je uopće započeo vaš put u svijetu mode?
Jednostavno. Oduvijek sam isla prema tome i to me interesiralo. Vec sa 13 godina sam definitivno bila sigurna da ću se ovime baviti. Tako da sam upisala  srednju Školu likovnih umjetnosti u Splitu gdje sam se nakon završene prve godine opredijelila za odjel modnog dizajna. Nakon toga Milano… i tako,kockice su se slagale…

U Italiji ste nakon diplome dizajna na Istituto Marangoni,radili za poznate modne kuće Marni i Giancesare Conca. Koliko vam danas pomaže takvo iskustvo?
Da. To su bila stažiranja za koja mogu reći da su mi danas od velike pomoći. Kad iziđete s fakulteta mislite da je sve jednostavno,ali kad počnete raditi vidite da stvari u modnom svijetu funkcioniraju drugačije. Dok je na fakultetu jedan od glavnih problema kako biti točan s datumima i prezentirati se  što boljim projektom, u poslu ima jos jedna „važnija“ komponeta:  kako to prodati?
To je problem s kojim se susreću sve firme i brendovi, naročito danas i sada.
Zanimljivo je gledati kako je raspoređen posao u jednoj od najrazvijenijih firmi kao što je Marni koja ima „zaokružen brand“. Ona je jedna od rijetkih firmi koja ima sve na jednom mjestu. Od kreativnog studija, preko ekonokmista do modelista i krojača. Tako da na jednom mjestu imaš mogućnost sve vidjeti.
U kreativnom studiju Giancesare Conca smo se bazirali na kreiranje i dizajniranje. Kreirali bi kolekcije odjeće, nakita, torbi… za određene brendove. Ali bi izrada i prizvodnja išla van studija. Tako da mi nismo imali velike veze s tim…

Pred vama je predstavljanje na dva prestižna modna događaja u Americi,kako teku pripreme i hoćete li u Ameriku otputovati s ovom,pobjedničkom ili kreirati novu kolekciju?
 Putujem s pobjedničkom kolekcijom koju cu nadopuniti sa svojim torbama i   remenjem.

Kakva su vam očekivanja od predstavljanja u Americi,je li već prisutna trema?
Nema jos treme. Puno toga moram obaviti prije polaska, tako da nemam baš vremena za razmišljanje.
Smatram da je samo sudjelovanje na dva ovako važna događanja vec uspjeh. Dat ću sve od sebe da opravdam osvojenu nagradu i nadam se da ću upoznati zanimljive ljude s kojima ću i nastaviti suradnju.

Prva ste Hrvatica koja će svoju kolekciju predstaviti na Charlotte FW i NYC FW,laska li ta titula?
Ma,ne. Mogu reći da sam stvarno presretna zbog prilike koja mi je pružena. Smatram da se u životu sve događa s razlogom te da je za uspjeh potrebno da se poklope određene stvari. Meni su se ovo ljeto poklopile,a dalje ćemo vidjeti… Znam samo da se svaki trud kad-tad-isplati!

Možemo li nakon povratka iz Amerike uskoro očekivati novu kolekciju u Hrvatskoj?
Da, definitivno želim nastaviti razvijati svoj brend ovdje u Hrvatskoj. Imam nekakve planove nakon povratka,ali o tome poslije. Idemo dan po dan…

 Tekst: Marijana Skender
Foto: Željko Šunjić

Share:

4 comments

  1. Vidi se da se rad isplati! Good luck ;)

    ReplyDelete
  2. Svaka čast...divan intervju,,želim ti jošš puno ovakvih i boljih u daljnjem radu :****


    http://sinthewonderland.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. kako su dobre pantalone!!!!mmmm....:)
    xx





    http://style-squared.blogspot.ca/

    ReplyDelete